گلیسیرین چیست

ساخت وبلاگ

 

روغن شورتنینگ

روغن شورتنینگ

روغن شورتنينگ‌ که به نام روغن صاف قنادی هم در ایران معروف بوده به نوعی چربی گفته می شود که قابلیت نرم و روان كردن و يا كوتاه كردن ساختار تركيبات غذایی را دارد و از روغن ها فرموله شده‌اند. به عنوان مثال شورتنینگ در ترکیبات خمیر نانوایی و شیرینی گلوتن نشاسته را پاره می کند، که اين عمل باعث نرم شدن ذرات گلوتن و در نتيجه توليد محصولات نرم و با قابليت هوادهي مناسب مي گردد.  بدون شورتنينگ‌ در نان وشيريني ها، گلوتن و نشاسته بصورت ذرات چسبنده به يكديگر متصل مي ‌شوند و هنگام جويدن احساس سفتي راايجاد مي ‌نمايند. شورتنينگ‌ها بعنوان مواد نيمه پلاستيک در نظر گرفته مي ‌شوند، اما اين توصيف به تنهايي براي آنها كافي نيست. در ساختار روغن شورتنینگ معمولا امولسیفایر های مختلفی همچون مونو و دی گلیسرید، LACTEM وPGE استفاده می شود که سبب بهبود بافت محصول نهایی می گردد.
جهت تهیه روغن شورتینگ در طی روندی، روغن مایع را هیدروژنه کرده، منظور از هیدروژنه کردن اضافه کردن اتم های هیدروزن به روغن می باشد، در نتیجه چربی های روغن، اشباع شده و به حالت جامد تبدیل می شوند. بافت این روغن در دمای محیط حین جامد بودن، کاملا نرمه و چاقو به راحتی در داخل آن فرو می رود. فرق اصلی روغن شورتینگ با کره و مارگارین درمیزان چربی آن است. روغن قنادی از 100 درصد چربی تشکیل شده و هیچ گونه مایعاتی ندارد. علت اینکه اسم این نوع روغن رو در زبان انگلیسی Shortening گذاشتن این است که میزان زیاد چربی رشته های بلند گلوتن درون آرد را کوتاه می کند.

فروش روغن شورتنینگ

روغن صاف قنادی چند نوع دارد، که البته ماده ی اولیه ی همه ی آنها یکی بوده و فقط پروسه های مختلف بر روی آنها انجام می شود. جهت طبقه بندی این نوع روغن از عدد استفاده می کنند، یعنی روغن پنجاه نرم تر از روغن چهل می باشد، که البته این میزان سفتی و روانی این روغن را مناسب برای کاربردهای مختلف می کند. روغن قنادی 40 که به روغن قنادی جامد Solid shortening هم معروف است، از سایر گریدها سفت تر و سفیدتر بوده و برای انواع خمیرها مثل خمیر هزارلا استفاده می شود. برای استفاده از روغن شورتینگ 40  آن را رنده می کنند و یا به قطعات کوچیک تر درمی آورند یا اینکه آن را  حرارت داده و نرم می کنند.  از عوامل محبوبیت این روغن در بین قنادها این است که روغن شورتینگ یا همان روغن قنادی از کره بسیار ارزون تر بوده، عمر بسیار بیشتری داره و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. همچنین شما می توانید این نوع روغن رو ماه ها در فضای آشپزخانه نگه داری کنید و هیچگونه نگرانی از بابت خرابی آن نداشته باشید. همچنین مقاومت این روغن در مقابل گرما بالاتر بوده و رنگ سفید آن یاعث م یشود رنگ پذیری آن بی نظیر شود. 

قیمت روغن شورتنینگ

خواص روغن شورتنینگ: 

1. هنگامیکه مایعات به آرد اضافه می شوند رشته های پروتئینی آرد به هم پیوند میخورند و در نتیجه ی بلند شدن رشته های گلوتن خمیر فرم کشسانی به خود میگیرد، از آنجاییکه روغن شورتنینگ برخلاف کره و مارگارین از صد در صد چربی تشکیل شده و هیچ گونه رطوبتی ندارد، بیش از آنها از تشکیل رشته های بلند گلوتن جلوگیری می کند. هر چی رشته های گلوتن آرد کوتاه تر باشند خمیر پوک تر و شکننده تر می شود. علاوه بر این، چربی بالای روغن قنادی از چسبناک شدن خمیر جلوگیری کرده و کار با خمیر را راحت تر می کند.
2. وجود رطوبت در کره و مارگارین باعث می شود که با گذشت زمان رطوبت از بین رفته و شیرینی خشک و سفت و به اصطلاح بیات شود. ولی شیرینی های تهیه شده با شورتنینگ نرم تر، پوک تر و ماندگارتر هستند. علت ماندگاری شیرینی قنادی ها نسبت به شیرینی خانگی نیز همین است.
3.  روغن شورتنینگ نقطه ذوب بالاتری از کره و مارگارین دارد، این باعث می شود حین پخت دیرتر ذوب شده و  شیرینی ها فرصت بیشتری برای پختن داشته باشند و بیشتر پف کنند. خمیرِ شیرینی هایی که با روغن قنادی تهیه می شوند، حین پخت فرصت کافی برای فعل و انفعالات دارند. روغن قنادی باعث می شود حین پخت چربی از بافت شیرینی خارج نشده و اصطلاحا شیرینی چربی پس ندهد و  ظاهر شیرینی بهتر حفظ می شود. کره زودتر و در واقع در دمای پایین تری شروع به ذوب شدن میکند و شیرینی هایی که با کره تهیه می شوند زودتر پخته میشوند، زودتر می سوزند و اگر کمی بیش از حد لازم در فر بمانند چربی پس می دهند. 

کاربرد روغن شورتنینگ در صنایع غذایی :

الف. کاربرد روغن شورتنینگ در نان و کیک و شیرنی

  • نازک و نرم کردن بافت نان
  • ایجاد احساس هانی مطلوب
  • پوکی محصول به دلیل وارد نمودن هوا به داخل ساختار خمیر
  • افزایش استحکام و یکپارچگی بافت شیرینی
  • افزایش قابلیت انتقال حرارت و مدت زمان نگهداری محصول
  • قابلیت مخلوط شدن در همزن های با دور بالا

ب. کاربرد روغن شورتنینگ در بستنی، خامه قنادی

  • روغن قنادی شورتنینگ م نقطه ذوب بالاتری نسبت به کره و روغن های حیوانی دارند و همین امر سبب می شود نقطه ذوب بستنی و خامه قنادی بالاتر رود و این محصول در فضل تابستان دیرتر ذوب شود.
  • افزایش هوادهی قابل توجه خامه قنادی
  • بهبود بافت خامه قنادی به دلیل وجود منوو دی گلیسیرید و سایر امولسیفایرها در ترکیب شورتنینگ
  • بهبود نقطه ذوب خامه قنادی با انتخاب شورتنینگ با SFC مناسب

فروش روغن شورتنینگ

منبع: بیکینگ

Undefined
گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 118 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:05

کافی کریمر

کافی کریمر

نام های دیگر: پودر شیر ، کافی کریمر نباتی ، کافی میت ، کرم قهوه، سفید کننده قهوه ، Coffee Creamer
محصول کشور: هلند، آلمان
بسته بندی 25 کیلویی
کافی کریمر مواد مایع یا دانه ای هستند که برای جایگزینی شیر یا کرم به عنوان یک افزودنی برای قهوه، چای، شکلات داغ و سایر نوشیدنی ها استفاده می شوند. آنها حاوی لاکتوز نیستند و بنابراین معمولا به عنوان غیر لبنی نامیده می شود، اگرچه بسیاری از آنها حاوی کازئین، که همان پروتئین حاصل از شیر است می باشند. محصولات خشک دانه ای نیازی به یخچال ندارند و می توانند در مکان هایی که یخچال ندارند استفاده شود و ذخیره شود. مخلوط های مایع غیر لبنی باید بعد از باز شدن به سختی بسته و یخ زده شوند. برخی از کافی کریمرهای غیر لبنی حاوی شیرینی و طعم دهنده هایی مانند وانیل، فندق یا کرم ایرلندی هستند. همانطور که با دیگر محصولات غذایی فرآوری شده، نسخه های کم کالری و کم چربی برای کرم های غیر لبنی در دسترس هستند.

کافی کریمر

تاریخچه کافی کریمر

در سال 1958، یک شرکت نستله، بیشتر چربی شیر را با روغن گیاهی جایگزین کرد و پروتئین شیر را کاهش داد و محصولی را که به راحتی در مایعات داغ حل شده بود تولید کرده بود. محصول جدید با نام تجاری Coffee Mate عرضه شد که امروز پرفروش‌ترین نوع این محصول است. کافی میت در 25 طعم مختلف از جمله، خامه بادام پاریزیان، شیرینی زنجبیلی و قهوه موکا نعناع در ایالت کالیفرنیای آمریکا تولید می‌شود. مواد تشکیل دهنده کافی میت یا انواع دیگر کافی کریمر، آب، شربت ذرت (عصاره یا سیروپ ذرت)، دانه سویا هیدروژنه، روغن پنبه دانه، کازئینات سدیم، فسفات پتاسیم (دی پتاسیم فسفات) و کاراگینان است.

کاربرد کافی کریمر

عناصر کافی کریمر

کافی کریمر نوعی روغن گیاهی است که از روغن سبزیجات هیدروژنه ،مشتقات شیر، شربت گلوکز و غیره ساخته شده است و از طریق یک سری مراحل از جمله امولاسیون جایگزینی، همگن کردن کلرها و خشک کردن با متد اسپری کردن حاصل می شود. با توسعه روزافزون صنایع غذایی ،نقش پودر شیر خشک گیاهی در صنایع غذایی بیشتر برجسته می شود و خواص فیزیکی و قیمت مناسب آن بیشتر مورد علاقه مشتریان قرار می گیرد.

فارسی
گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 111 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:04

 

PGPR

نام دیگر:روغن روان کننده شکلات، پلی گلیسرول پلی رسینولئات، هموپلیمر، E476
برند: kerry هلند, بلژیک Oleon
بسته بندی: بشکه
پلی گلیسرول پلی رسینولئات یا همان PGPR امولسیفایری است که از پلیمریزاسیون اسیدهای چرب (روغن کرچک یا روغن سویا) و گلیسرین در غلظتهای مختلف بدست می آید. در شکلات، شکلات ترکیبی و پوشش های مشابه، PGPR عمدتا با مواد دیگر مانند لسیتین برای کاهش ویسکوزیته استفاده می شود. پلی گلیسرول پلی رسینولئات اصطکاک بین ذرات جامد (مانند کاکائو، شکر، شیر) را کاهش داده و متقابلا  ویسکوزیته پلاستیک شکلاتهای تهیه شده با کره کاکائو و یا جانشین کره کاکائو را کاهش می دهد و از این طریق تعامل میان ذرات شکر و چربی  را بهبود می بخشد. استفاده همزمان از PGPR  ولسیتین در شکلات تاثیر سینرژیستی دارد، یعنی ترکیب موجود بهترین تاثیر و عملکرد را در شکلات به جای می گذارد.همچنین می تواند به عنوان یک امولسیفایر در اسپری ها و سس سالاد استفاده شود، یا برای بهبود بافت محصولات پخته شده بکار رود. 

PGPR

 

کاربرد PGPR در شکلات

 

  PGPR ویژگی های جریان شکلات و شکلات ترکیبی را بهبود می بخشد، به خصوص در نزدیکی نقطه ذوب، می تواند کارایی فرآیند پوشش شکلات را بهبود بخشد. پوشش های شکلات با جریان PGPR  در اطراف شکل محصولات بهتر پوشیده می شوند و باعث  پخش شدن یکنواخت شکلات روکشی بر روی مغزی می گردند. همچنین عملکرد تجهیزات مورد استفاده برای تولید محصولات جامد را بهبود می بخشد. شکلات به شکل قالب بهتری وارد می شود و محصوالت را احاطه کرده و هوا را به راحتی آزاد می کند و باعث جلوگیری از حباب زدن شکلات می گردد. PGPR همچنین می تواند برای کاهش مصرف  کره کاکائو ، CBS  و سایر جانشینهای کره کاکائو مورد استفاده قرار گیرد. این محصول باعث می شود ذرات جامد در شکلات در کره کاکائو به حالت تعلیق درآمده و با کاهش ویسکوزیته شکلات، کره کاکائو کمتری استفاده می شود و موجب صرفه جویی در هزینه ها میشود، زیرا کره کاکائو یک عنصر گران قیمت است.
از کاربردهای PGPR در مارگارین این است که خاصیت مالش پذیری (spreadability) را  بهبود می بخشد و باعث پایداری و ثبات شبکه امولسیون در مارگارینهای با چربی پایین می شود.

کاربرد PGPR

 

فارسی
گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 124 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:04

 

جدیداسانس موزنمایش بزرگتر

اسانس موز

 محصول جدید

نام محصول : اسانس موز
نوع : محلول در روغن
محصول کشور : اسپانیا
برند : Tabeer
شکل : مایع

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 100 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:04

 

جدیداسانس توت فرنگینمایش بزرگتر

اسانس توت فرنگی

 محصول جدید

نام محصول : اسانس توت فرنگی
نوع : محلول در آب
محصول کشور : اسپانیا
برند : Tabeer
شکل : مایع

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 89 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:03

فروش اسانس آناناسنمایش بزرگتر

فروش اسانس آناناس

 محصول جدید

نام محصول : اسانس آناناس
نوع : محلول در روغن
محصول کشور: اسپانیا
برند : Tabeer
شکل : مایع

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 94 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:03

روش ساخت کتراک

ساخت کتراک

کتراک محصولی با شکل پودری به رنگ مایل به طوسی میباشد که حاصل از ترکیب چند نوع ماده اولیه ی انبساط پذیر از جمله پودر گچ میباشد، که پس مخلوط شدن با آب، شروع به افزایش حجم کرده و ایجاد انبساط شدید نموده و با اعمال فشار بسیار بالایی در حدود هشت هزار تن در متر مربع باعث ایجاد ترک های هدایت شده در سنگ و ساروج شده و تخریب مورد نظر را به ارمغان می آورد.

کتراک ۳۰ دقیقه ای فقط در بسته بندی های ۲۰ کیلوگرمی قابل تهیه میباشد، توجه داشته باشید که کیسه های ۲۵ کیلوگرمی یا کتراک ۲ ساعته هستند یا ۱۲ ساعته.

در صورتی اطراف سنگ یا ساروج مد نظر باز باشد به ازای هر متر مکعب، ۶ الی ۱۴ کیلوگرم پودر کتراک مورد نیاز است.

حال اگر اطراف کار بسته باشد یا در زیر خاک مدفون باشد به ازای هر متر مکعب از سنگ بین ۱۵ تا ۴۵ کیلوگرم پودر کتراک مورد نیاز است.

ولی برای بتن مسلح  به ازای  هر متر مکعب بسته به شرایط آلماتور و فضای کار بین ۲۰ تا ۴۸ کیلوگرم پودرکتراک مورد نیاز است.

نحوه ی اجرای پروژه تخریب به وسیله کتراک به شکل زیر میباشد:

آ) کتراک را به نسبت ۲ کیلو با ۱ لیتر آب مخلوط کرده و کامل هم زده شود تا مخلوطی یکدست شود.

ب) مخلوط سازی باید در ظروف پلاستیکی تمیز(هر گونه چربی باعث ایجاد اختلال شدید در عملکرد کتراک میگردد) صورت گیرد.

پ) آب مورد استفاده بایستی آب معمولی  باشد و املاحی نظیر کلسیم و منیزیم نداشته باشد.

ت) درجه حرارت آب برای اختلاط حدود ۱۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد.

ث) بلافاصله بعد از تهیه دوغاب تا ارتفاع ۸۵% چال با آن پر شود.

ج)  چال‌ها با گوه چوبی بسته و کوبیده شود.

چ) دلیل استفاده از گوه‌های چوبی برای جلوگیری از پاشیده شدن کتراک به بیرون از سوراخ‌ها می‌باشد و تأثیری در قدرت و عملکرد کتراک ندارد.

خ) فعل‌و انفعالات شیمیایی کتراک از همان لحظات اولیه مخلوط کردن و ریختن درون چال‌ها شروع شده و گوه‌های چوبی به بیرون رانده می‌شود و معمولاً نیازی به کوبیدن مجدد گوه‌ها با پتک نمی‌باشد.

د) از نظر  نوع کتراک زمان تأثیر آن متفاوت است ولی معمولاً لازم است که حدود یک تا دو ساعت برای نهایی شدن تأثیر آن زمان در نظر گرفت که این زمان به سختی سنگ و عضو بتنی دارد

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 107 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:02

 

قوی ترین اسید حلال ساروج

تخریب ساروج

امروزه در کشور ما درخواست های زیادی به منظور تخریب انواع سنگ و ساروج یا ماده ای برای حل کردن ساروج وجود دارد، به همین خاطر قصد داریم در این مطلب به ارائه راه حل های کاربردی در این زمینه بپردازیم:

سریع ترین روش برای تخریب سنگ و ساروج استفاده از مواد منفجره نظیر دینامیت و TNT(تری نیترو تولوئن) میباشد، به منظور اجرای این روش، باید بر روی قطعه سنگ یا ساروج مد نظر برای تخریب، ابتدا سوراخ هایی با فواصل حداکثر ۴ متری ایجاد نمود و سپس دینامیت ها را درون سوراخ ها جاسازی کرده و اتصال فتیله ها را بررسی می نماییم، سپس محل را تخلیه کامل نموده و از طریق ریموت کنترل استارت انفجار میزنیم، توجه داشته باشید که انجام چنین پروژه هایی الزاما نیازمند اخذ مجوز های لازم از ارگانهای نظامی و انتظامی میباشد که طی مراحل آن بسیار دشوار و طاقت فرسا است!!!!!!

روش دیگر استفاده از اسید های پانچر میباشد، بدین صورت که ابتدا باید بر روی سنگ یا ساروج یا سطح مورد نظر برای جلوگیری از پخش شدن اسید، چال های کم عمقی( در حد ۲ تا ۴ سانتی متر) ایجاد نمود، و اسید را درون چاله ها ریخته منتظر انجام فعل و انفعالات ماند تا به آرامی ایجاد حفراتی درون سنگ نماید، توجه داشته باشید که اسید پانچر علاوه بر قیمت بالایی که دارد، عملا نمیتواند حفرات عمیقی در سنگ ها و ساروج ایجاد نماید.

از میان روش های تخریب ساروج تخریب بوسیله پودر کتراک، علی رغم معدود ضعف هایی، بهترین روش برای ایجاد ترک و تخریب میباشد، که در زیر به نحوه ی اجرا اشاره میشود:

۱) سوراخ کاری: سوراخکاری روی سنگ یا ساروج باید با مته  با قطر ۳۲ میلی متر بوسیله دریل های برقی ۱۱ کیلوگرمی انجام شود، توجه به این نکته الزامی است که فواصل سوراخ ها باید بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر برحسب میزان سختی سنگ مورد نظر و همچنین آزاد بودن یا تحت فشار بودن اطراف سنگ باشد، توجه داشته باشید که ارتفاع سوراخ ها باید حداقل ۶۰ درصد از کل ارتفاع سنگ را در بر بگیرد.

۲) مخلوط سازی پودر کتراک با آب: نسبت ۲ به ۱ از پودر کتراک و آب را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید: استفاده از دستکش الزامی میباشد، در ضمن توجه داشته باشید که پودر کتراک را باید روی آب ریخت ، نه برعکس

۳) دوغاب حاصل را باید داخل سوراخ ها ریخت و به صورتی که تا ۳ سانتی متر از لبه سوراخ را پر نماید.

۴) درب سوراخ ها را بهتر است بوسیله گُوه های چوبی پلمپ کرد و با چکش محکم نمود. بر حسب نوع کتراکخریداری شده، میزان سختی سنگ یا ساروج و همچنین آزاد بودن اطراف سنگ یا بسته بودن( تحت فشار بودن) پس از ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت کتراک فعل و انفعالات لازم را انجام داده و ترک های مورد نظر را بر روی سطح ، ایجاد خواهد نمود.

 

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 117 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:02

 

روش شکستن ساروج

شکستن ساروج

با وجود اینکه برای ایجاد ترک بر روی انواع سنگ، ساروج و بتن استفاده از دینامیت رواج دارد، لیکن به خاطر شرایط کشور و نیاز به کسب مجوز های بسیار و همچنین ایجاد آلودگی صوتی استفاده از این مورد توصیه نمیشود. در زیر به تعدادی از روش های مناسب برای این منظور اشاره مینماییم

لف) استفاده دینامیت و تی اِن تی : که توضیحاتی در مورد آن ارایه شد.

ب) استفاده پیکور و انواع دریل

ج) اسید پانچر

شایان ذکر است که در مجموع بهترین روش برای تخریب سنگ، بتن و ساروج استفاده از پودر کتراک میباشد، که مزایای بسیاری نسبت به سایر روش ها دارد، کتراک در بسته بندی های ۲۰ و ۲۵ کیلویی به ترتیب نیم ساعته و دوساعته-۱۲ ساعته آماده ارسال به تمام نقاط کشور میباشد.

به منظور اجرای پروژه تخریب با کتراک، اگر به شیوه ی زیر عمل نمایید بهترین نتیجه را خواهید گرفت :

۱) سوراخ کاری: سوراخکاری روی سنگ یا ساروج باید با مته  با قطر ۳۲ میلی متر بوسیله دریل های برقی ۱۱ کیلوگرمی انجام شود، توجه به این نکته الزامی است که فواصل سوراخ ها باید بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر برحسب میزان سختی سنگ مورد نظر و همچنین آزاد بودن یا تحت فشار بودن اطراف سنگ باشد، توجه داشته باشید که ارتفاع سوراخ ها باید حداقل ۶۰ درصد از کل ارتفاع سنگ را در بر بگیرد.

۲) مخلوط سازی پودر کتراک با آب: نسبت ۲ به ۱ از پودر کتراک و آب را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید: استفاده از دستکش الزامی میباشد، در ضمن توجه داشته باشید که پودر کتراک را باید روی آب ریخت ، نه برعکس

۳) دوغاب حاصل را باید داخل سوراخ ها ریخت و به صورتی که تا ۳ سانتی متر از لبه سوراخ را پر نماید.

۴) درب سوراخ ها را بهتر است بوسیله گُوه های چوبی پلمپ کرد و با چکش محکم نمود. بر حسب نوع کتراک خریداری شده، میزان سختی سنگ یا ساروج و همچنین آزاد بودن اطراف سنگ یا بسته بودن( تحت فشار بودن) پس از ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت کتراک فعل و انفعالات لازم را انجام داده و ترک های مورد نظر را بر روی سطح ، ایجاد خواهد نمود

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 92 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:02

 

جدیدفروش اسانس شکلاتنمایش بزرگتر

فروش اسانس شکلات

 محصول جدید

نام محصول : اسانس شکلات
نوع : محلول در روغن
محصول کشور : اسپانیا
برند : Tabeer
شکل : مایع

گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 103 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:01

 

روش های شکستن سنگ و ساروج

تخریب ساروج

جهت تخریب و ایجاد ترک بر روی انواع ساروج راه حل ها و روش های گوناگونی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

الف) استفاده دینامیت و تی اِن تی

ب) استفاده پیکور و انواع دریل

ج) اسید پانچر

شایان ذکر است که در مجموع بهترین روش برای تخریب سنگ، بتن و ساروج استفاده از پودر کتراک میباشد، که مزایای بسیاری نسبت به سایر روش ها دارد، کتراک در بسته بندی های ۲۰ و ۲۵ کیلویی به ترتیب نیم ساعته و دوساعته-۱۲ ساعته آماده ارسال به تمام نقاط کشور میباشد.

به منظور اجرای پروژه تخریب با کتراک، اگر به شیوه ی زیر عمل نمایید بهترین نتیجه را خواهید گرفت :

۱) سوراخ کاری: سوراخکاری روی سنگ یا ساروج باید با مته  با قطر ۳۲ میلی متر بوسیله دریل های برقی ۱۱ کیلوگرمی انجام شود، توجه به این نکته الزامی است که فواصل سوراخ ها باید بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر برحسب میزان سختی سنگ مورد نظر و همچنین آزاد بودن یا تحت فشار بودن اطراف سنگ باشد، توجه داشته باشید که ارتفاع سوراخ ها باید حداقل ۶۰ درصد از کل ارتفاع سنگ را در بر بگیرد.

۲) مخلوط سازی پودر کتراک با آب: نسبت ۲ به ۱ از پودر کتراک و آب را با هم مخلوط کرده و خوب بهم بزنید: استفاده از دستکش الزامی میباشد، در ضمن توجه داشته باشید که پودر کتراک را باید روی آب ریخت ، نه برعکس

۳) دوغاب حاصل را باید داخل سوراخ ها ریخت و به صورتی که تا ۳ سانتی متر از لبه سوراخ را پر نماید.

۴) درب سوراخ ها را بهتر است بوسیله گُوه های چوبی پلمپ کرد و با چکش محکم نمود. بر حسب نوع کتراک خریداری شده، میزان سختی سنگ یا ساروج و همچنین آزاد بودن اطراف سنگ یا بسته بودن( تحت فشار بودن) پس از ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت کتراک فعل و انفعالات لازم را انجام داده و ترک های مورد نظر را بر روی سطح ، ایجاد خواهد نمود.

 
گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 108 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:01

ایزومالت

فروش ایزومالت  طرز تهیه ایزومالت  کار با ایزومالت  ایزومالت در قنادی  آموزش کار با ایزومالت  نحوه کار با ایزومالت  کاربرد ایزومالت  روش کار با ایزومالت  روش استفاده از ایزومالت

ایزومالت

نام های دیگر: 1-O-alpha-D-Glucopyranosyl-D-mannitol
فرمول شیمیایی: C12H24O11
E Number: ه E953
مشخصات ظاهری: پودر کریستالی سفید بدون بو
بسته بندی : کیسه 25 کیلوگرمی

فروش ایزومالت

ایزومالت ترکیبی از دو نوع الکل قند: گلوکومنیتول (GPM) و گلوکورسیدیبول (GPS) است. ایزومالت یک الکل سدیم مصنوعی (polyol) است، که در طبیعت وجود ندارد و از چغندر قند گرفته می شود. این عطر و طعم خوب با طعم شکر دارد و دارای کالری 2.1 کالری در هر گرم، 53 درصد قند است، اما فقط 50 درصد شیرینی دارد. بنابراین، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی برای افرادی که بیماری قند دارند یا در رژیم هستند بسیار مناسب است. با این وجود، این شاخص دارای شاخص گلیسمی بسیار پایین است و در نتیجه مناسب برای بیماران دیابتی است. این محصول در کیک و شیرینی سازی محبوب است. این محصول بسیار مقاوم در برابر کریستالیزاسیون است و نسبت به شکر قابل انعطاف تر است و این باعث می شود که آن را برای قنادی مناسب باشد. بر خلاف شکر معمولی، ایزومالت نسبت به رطوبت و کریستالی بسیار مقاوم است بنابراین عناصر تزئینی ساخته شده با آن عمر مفیدتری دارند و یکپارچگی ساختاری دارند. این ماده  به طور گسترده ای به عنوان شیرین کننده در مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود. Isomalt به عنوان یک شیرین کننده می تواند در صنایع مختلفی از قبیل تولید مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی و صنایع مختلف استفاده شود.

قیمت ایزومالت

ایزومالت در تولید مواد غذایی

ایزومالت به طور گسترده ای به عنوان غذای رژیمی، کم شیرین کننده در تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.
به عنوان شیرین کننده کم: در کیک ها، بیسکویت ها، نان و مربا برای تهیه شیرینی ها و دسرها بوجود می آید.
به عنوان غذای رژیمی: در غذای لاغری، غذاهای ورزشی و دیگر غذاهای سالمتی برای تنظیم کلسترول و تامین انرژی طولانی مدت.

ایزومالت در نوشیدنی

به طور گسترده ای به عنوان نوشیدنی های رژیمی، کم شیرین کننده در نوشیدنی استفاده می شود.
به عنوان کم شیرین کننده: در صنایع آشامیدنی به عنوان یک ماده جایگزین شکر
به عنوان نوشیدنی های لذت بخش: در نوشیدنی های تسکین دهنده و نوشیدنی های مکمل ورزشی، کلسترول را تنظیم می کنند و انرژی طولانی را تامین می کنند.

ایزومالت در آب نبات ، پاستیل و گز

ایزومالت برای محصولات بدون قند مانند آب نبات ، پاستیل و به طور کلی محصولاتی از این دست که دپازیت می شوند بسیار مناسب است. بزرگترین مزیت ایزومالت برای محصولاتی که خاصیت هایگروسکوپیک (جاذبه الرطوبه) پایین آن است. جذب پایین رطوبت ایزومالت باعث کاهش چسبندگی این محصولات می شود.شکر می تواند در اینگونه محصولات به آسانی فرموله شود .دمای کریستاله  بالای ایزومالت باعث می شود این شیرینی ها ایده آل برای آب و هوای گرم و مرطوب باشد.

کاربرد ایزومالت

 

 
 
 
 
‏‫
فارسی
Tags: 
گلیسیرین چیست...
ما را در سایت گلیسیرین چیست دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rezaee tinachem68 بازدید : 110 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 14:00